← Terug naar overzicht

4 tips voor Instagram Zakelijk

4 tips voor Instagram Zakelijk

Instagram behoort momenteel tot de top 5 van meest gebruikte Social Media kanalen. Ook op de zakelijke markt wordt hier steeds meer gebruik van gemaakt. Instagram biedt de kans om de sfeer en identiteit van jouw bedrijf te delen! Maar hoe doe je dit? Deze 4 tips helpen je met het opzetten van een zakelijk profiel.

Tip 1 – Zorg voor een originele beschrijving
Binnen jouw profiel heb je de mogelijkheid een korte biografie/beschrijving te geven. Deze tekst is één van de belangrijkste onderdelen van Instagram om jouw merk neer te zetten. Zorg ervoor dat je hier communiceert wie je bent en wat jouw merk doet. Gebruik eventueel hashtags die voor jouw merk uniek zijn en men gemakkelijk kan overnemen. Vergeet ook niet je website toe te voegen! Dé manier om bezoekers van jouw profiel direct te converteren naar jouw website. 

Tip 2 – #Hashtags, #Hashtags, #Hashtags
Instagram HashtagsBij Instagram wordt bij het plaatsen van een foto in de beschrijving gebruik gemaakt van zogenaamde hashtags. Het doel van een hashtag is het filteren van dezelfde onderwerpen naar één ‘verzamelbak’. Dit maakt het voor gebruikers makkelijker om gewenste informatie te bekijken en te vergelijken. Als je op een bepaalde hashtag klikt zie je een overzicht met geplaatste foto’s binnen Instagram met dezelfde hashtag. Het wordt bijvoorbeeld veel gebruikt bij evenementen, tv-programma’s, nieuwssituaties etc.

Hoe bepaal je welke hashtags jij gebruikt? Je kunt eerst kijken welke hashtags door jouw doelgroep en/of concurrenten regelmatig gebruikt worden. Door deze over te nemen, ben je snel beter vindbaar voor je doelgroep en helpt het je meer volgers te krijgen.

Probeer hashtags origineel te houden, maar zorg wel dat ze aansluiten op jouw merk. Het beste wat je kunt bereiken is dat volgers jouw hashtag uiteindelijk gaan overnemen!

Tip 3 – Creëer een rustige en herkenbare ‘feed’
Laat foto’s die jij plaatst hetzelfde beeld uitstralen. Dit kun je doen door elementen terug te laten keren in jouw foto’s of te kiezen voor een bepaalde manier van posten. Dit zorgt voor een overzichtelijke en rustige fotofeed (overzicht van jouw geplaatste foto’s), wat de volger een beeld geeft van het merk. Gebruik bijvoorbeeld dezelfde soort kleurstelling, bewerking of herhaal het thema van jouw foto.

Speel ook zeker eens met jouw fotofeed. Hieronder een voorbeeld hoe je een nieuw product of een nieuwe website onder de aandacht kunt brengen op Instagram.

Voorbeeld instagram fotofeed

Tip 4 – Analyseer je eigen werk
Geplaatste foto’s kan men ‘liken’ of er kan een reactie worden geplaatst. Analyseer met het aantal likes en lees de reacties. Ontdek op deze manier welke soort foto’s beter gewaardeerd worden zodat je jouw foto’s kunt optimaliseren en kan inspelen of wat volgers graag voorbij zien komen op hun tijdlijn. Zo zorg je ook dat mensen die jou volgen, je ook blijven volgen.

Over Yellow Walnut
Yellow Walnut biedt verschillende online programma’s voor ondernemers, zoals de online ondernemerstraining. Daarnaast biedt zij via Yezzer  een arbeidsongeschiktheidsverzekeringaov vergelijken en aov berekenen.

Webinars

Ontdek Yellow Walnut! Krijg direct toegang tot inspirerende en informatieve webinars in ruil voor feedback, een review of een referral.

Ontvang de nieuwsbrief