LinkedIn is meest gebruikte sociale medium bij ondernemers

Geplaatst op 13 mei 2014

LinkedIn is het meest gebruikte sociale medium onder ondernemers
 (94%). Dit  blijkt uit onderzoek van KplusV 
 i.s.m. Yellow Walnut. Het onderzoek werd uitgevoerd door een afstudeerstudent van de opleiding Communicatie & Media Design, Hogeschool Utrecht naar het online gedrag onder ondernemers, gedaan onder 235 ondernemers.

 

Ondernemers actief op social media
LinkedIn is het meest gebruikte sociale medium onder ondernemers. 94% van de ondernemers gebruikt LinkedIn. Daarna volgen Facebook (70%) en Twitter (60%). Google Plus is onder ondernemers nog niet populair (15%), ondanks het positieve effect dat het gebruik van Google Plus kan hebben op online vindbaarheid van hun eigen onderneming.

 

Ondernemers typeren zichzelf in hun online gedrag vooral als kenniszoekers (29,4%) en netwerkers (23,4%). Van de kenniszoekende ondernemers is 90% op LinkedIn te vinden, bij de netwerkers zelfs 100%. De ondernemers gebruiken LinkedIn vooral om te netwerken, om op de hoogte te blijven van nieuws en interessante thema’s en om specifieke bedrijven of personen te volgen. Daarnaast gebruiken ze LinkedIn als leadgenerator voor hun eigen onderneming.

 

Lees meer..